USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Näiltä sivuilta löydät vastaukset ja ohjeet edunsaajien useimmiten kysyttyihin kysymyksiin. 

Henkilöstöetukortit, mobiili ja setelit

Missä voin tarkistaa saldoni?

MyEdenred-sovelluksessa tai osoitteessa www.myedenred.fi. Saldon lataa työnantajasi ja lataussykli noudattaa yleensä palkanmaksuaikataulua. Tarkemmat tiedot latauksesta ja sen aikataulusta saat yrityksesi henkilöstöeduista vastaavalta yhteyshenkilöltä.

Kuinka kauan korttini saldo on voimassa?

Lounas-, liikunta- ja kulttuuri- sekä työmatkaedun saldo on voimassa 2 vuotta saldon latauspäivästä lähtien. Vanhenemassa olevan saldon voit tarkistaa MyEdenred-sovelluksessa tai osoitteessa www.myedenred.fi. Kortin irtisanomisen jälkeen (työsuhteen päättyessä) saldon käyttöaika riippuu työnantajasta, ollen 30 päivää ellei muutostoimenpiteitä tehdä.

Olen kadottanut korttini, miten toimin?

Voit sulkea korttisi ottamalla yhteyttä Edenredin asiakaspalveluun ma-pe 9.00-16.00
(09) 7594 2848. Tämän jälkeen ota yhteyttä työnantajaasi uuden kortin tilaamista varten. Tarkistathan MyEdenred- palvelusta, että osoitetietosi ovat oikein korvaavan kortin lähettämistä varten.

Mikä on lounaskortin ja mobiilin yksittäisen maksun enimmäis- ja vähimmäisarvo?

Yksittäinen maksu voi olla enintään kulloinkin voimassaolevan Verohallinnon luontoisetupäätöksen mukainen maksimi- ja minimiarvo. Vuonna 2018 enimmäisarvo on 10,40 € ja minimiveloitus 6,50 €. Lisätietoja löydät Verohallinnon sivuilta. Huomaathan että mahdollisista alle 6,50 € arvoisista aterioista veloitetaan kuitenkin vähintään 6,50 €.

Missä ja miten voin käyttää korttia tai mobiilia? 

Voit käyttää korttia käyttökohteissa, jotka hyväksyvät Edenredin kortin tai mobiilin maksu­välineenä. Lounasverkostoon kuuluu yli 14 000 käyttöpaikkaa ja liikunta- ja kulttuuriverkostoon 6000. Käyttöpaikat löydät täältä tai MyEdenred-sovelluksesta. Vahvista korttimaksutapahtuma allekirjoittamalla maksukuitti. PIN-koodia et tarvitse.

Miten ostan Internetin kautta myytäviä tapahtumalippuja kortillani?

Jotta voit maksaa tapahtumalipun henkilöstöetukortilla, tulee lippu olla varattu netin kautta. Esim. R-kioskissa voit tällä hetkellä lunastaa ainoastaan etukäteen varattuja lippuja.
Huom! Tapahtumanjärjestäjät määrittelevät, kuinka myyvät lippuja. Joissain tapauksissa varatun lipun voi maksaa ja lunastaa myöhemmin ja joissain tapauksissa lippu tulee maksaa jo heti oston yhteydessä.

Miten mobiilimaksu toimii?

Etsi ravintola tai liikunta-/kulttuuripaikka MyEdenredistä nimen tai sijainnin perusteella (sovellus näyttää lähellä olevat käyttöpaikat, jos puhelimessasi on paikannustoiminto päällä), syötä maksettava summa ja näytä kuitti kassalle.
Maksuttoman sovelluksen voit ladata omasta sovelluskaupastasi hakusanalla "MyEdenred"- valitsethan Suomen MyEdenred -mobiilisovelluksen. Käytä MyEdenred-palvelun tunnuksia, tai luo uudet. Samat tunnukset käyvät sekä mobiilisovellukseen että MyEdenred verkkopalveluun.
Katso video mobiilimaksusta

Miksi korttini ei toimi? 

Onhan korttisi voimassa? / Olethan aktivoinut kortin? / Onko kortillasi saldoa? Kortin tilan sekä saldon tarkistat helposti MyEdenred-sovelluksessa. Saldolatauksen palveluun tekee työnantajasi. Huomaathan, että Verohallinto asettaa kortille vuosittaiset minimi- ja maksimi­veloitusrajat lounasedulle, jotka vuonna 2018 ovat 6,50 € ja 10,40 €.

Missä ja mihin kulttuuri- ja liikuntaetua voi käyttää?

Ticket Virike® (Mind&Body®) -korttia, Edenred-korttia (Ticket Duo®) ja virikeseteleitä voi käyttää 6000 Edenredin palveluverkostoon kuuluvissa liikunta - ja kulttuuritoimipisteissä ympäri Suomea. Liikunta- ja kultturietu on työnantajan työntekijöilleen tarjoama omaehtoinen verovapaa etu liikunta- ja kulttuuritoimintaan.

Voinko käyttää virike-etua hierontapalveluihin?

Valitettavasti virike-etua ei voi käyttää hierontapalveluihin. Hieronta- ja fysioterapiapalvelut eivät kuulu verohallinnon määrittelemän veroedun piiriin. 

Paljonko lounasedulla säästää?

Lounasedun verotusarvo on 75 % edun nimellisarvosta eli esim. 10,40 € arvoinen Lounasseteli arvostetaan verotuksessa 7,80 € arvoiseksi. Tarkemmin lounasedun verotukseen voit tutustua Verohallinnon sivuilla. Työnantaja voi tarjota lounasedun joko luontoisetuna (rahapalkan päälle) tai lounasvähennyksenä (osana kokonaispalkkaa), oman säästösi lasket helposti täällä.

Miten latauspyyntö-toiminto toimii?

MyEdenred-sovelluksessa tai osoitteessa www.myedenred.fi voit tehdä latauspyynnön, joka välitetään työnantajallesi. Saldon lataa työnantajasi ja lataukset ovat yleensä sidoksissa palkanlaskentaan, siksi latauspyyntö pitää tehdä etukäteen, yleensä noin kaksi viikkoa ennen palkanlaskentaa. Voit myös asettaa automaattisen latauksen, jolloin työnantajasi lataa automaattisesti asettamasi summan. Mikäli haluat jättää jonkin kuukauden väliin, peruuta automaattinen lataus ja aseta se taas päälle seuraavassa kuussa. 

Kuinka kauan korttini on voimassa?

Henkilöstöetukorttien voimassaoloaika on 24 kuukautta niiden tilauspäivästä. Näet voimassaoloajan kortin etupuolelta. Yrityksesi henkilöstöasioista vastaava yhteyshenkilö saa tiedon vanhenemassa olevista korteista korvaavien korttien tilaamista varten. 
 

Kuinka kauan korttia voi käyttää, kun on lähtenyt yrityksen palveluksesta?

30 päivää siitä, kun Edenred Finland on saanut työnantajalta ilmoituksen.

Voinko käyttää kahden eri työnanatajan korttia samaan aikaan?

Kyllä. Mikäli olet vaihtanut työnantajaa, voit aktivoida uuden kortin ja rekisteröidä sen eri käyttäjätunnuksella, jonka määrittelet itse MyEdenred-palvelussa. Korttiedut ja MyEdenred-tunnukset ovat aina työnantajakohtaiset. 


 

Delicard-lahjakortin lunastaminen 

Delicardin yhteystiedot

Elimäenkatu 15, 00510 Helsinki
Korttitilaukset: puh. (09) 7594 2810 (pvm/mpm)
Lunastusasiat: puh. (09) 7594 2810 (pvm/mpm)
Sähköpostiosoite: info@delicard.fi
Asiakaspalvelu arkisin: klo 9.00-16.00

Huomaathan, herkku- ja tavaralahjojen toimitus tapahtuu ainoastaan postitse. Erillistä noutopistettä ei ole.
 

Miten lunastan lahjatilaukseni?

Lahjatilaus tehdään kotisivuillamme. Lunastettaessa näkyvät valittavissa olevat seuraavat toimituspäivät. Jos et haluakaan tehdä vielä tilausta, voit vain sulkea sivuston. Lahjatilauksia ei oteta vastaan puhelimitse.
 

Milloin on sopiva aika tilata lahja?

Voit tehdä lahjatilauksesi sinulle sopivana ajankohtana. Ilmoita tilauksessasi haluamasi toimituspäivä (keskiviikko, torstai tai perjantai), ja toimitamme lähetyksesi sinulle silloin. Netin kautta lunastettaessa näkyvät valittavissa olevat seuraavat toimituspäivät. Suosittelemme, että herkkutuotteiden toimitus valitaan korkeintaan pari päivää ennen suunniteltua tarjoiluajankohtaa. Tuotteiden säilyvyyden näet lunastussivulta.
Huom! Juhlapyhien aikana saattaa olla poikkeavia toimituspäiviä, sekä postien aukioloajat saattavat vaihdella.
 

Voinko valita useamman samanlaisen tuotteen?

Kyllä. Tuotteet ovat vapaavalintaisia. Jos sinulla on kahden tai kolmen tuotteen kortti, voit valita eri tuotteita tai samanlaisia tuotteita.
 

Saan valita kortillani kaksi (kolme) tuotetta. Voinko tilata tuotteet erikseen?

Yhtä korttinumeroa kohden on vain yksi lunastus ja toimitus, joten kaikki tuotteet on otettava kerralla. Lisää tietoa tuotteista ja niiden säilyvyydestä näet, kun syötät nettisivuillamme korttisi numeron Lunasta lahjasi -kohtaan ja katsot tuotteita kuvia klikkaamalla.
 

Voiko lahjatoimituksen tilata puhelimitse?

Emme valitettavasti voi ottaa lahjatoimituksen tilauksia puhelimitse. Lahjatilauksen voi tehdä ainoastaan nettisivuillamme.

Kuinka pitkään Delicard-lahjakortit ovat voimassa?

Delicard-lahjakortit ovat voimassa tilauskorttiin merkityn ajan.
 

Voinko lunastaa vanhaksi menneen Delicard-lahjakortin?

Lahjakortissa on tilauskorttiin merkitty kortin voimassaoloaika. Tilaathan lahjasi ennen voimassaoloajan umpeutumista. Vanhentunutta korttia ei ole mahdollista lunastaa.
 

Mihin aikaan päivästä Delicard-lahjalähetys toimitetaan?

Lahjaa lunastettaessa on mahdollisuus valita kolmesta eri toimitustavasta: Itella Express Business Day, Itella Economy tai Itella SmartPost-automaatti.

Itella Express Business Day -palvelulla lähetys toimitetaan vastaanottajalle toimituspäivänä klo 14 mennessä. Jos vastaanottaja ei ole paikalla, lähetys palautuu toimipaikkaan ja se on noudettavissa saapumisilmoitusta vastaan postitoimipaikasta klo 16 jälkeen. Toimitukset työpaikalle yritysosoitteeseen lähetetään aina kyseisellä palvelulla.

Itella Economy -lähetys toimitetaan suoraan valitsemaasi postiin ja on noudettavissa toimituspäivänä klo 16 jälkeen. Lähetys on noudettavissa lähetystunnusta ja henkilökorttia vastaan heti kun olet saanut tekstiviestin lähetyksestä. Saapumisilmoitus lähetyksestä jaetaan vastaanottajalle seuraavana arkipäivänä. Herkkulähetys on noudettava postista toimituspäivänä, tavaralähetys viikon sisällä toimituspäivästä.

SmartPost-automaattiin toimitettava lähetys on noudettavissa heti, kun olet saanut tekstiviestin lähetyksestä. Tekstiviesti lähetetään toimituspäivänä yleensä klo 16 jälkeen.
 

Saanko toimituksen perjantaiksi, jos tilaan tiistaina?

Lunastuksen yhteydessä näet helposti seuraavat mahdolliset toimituspäivät. Lunastaessasi lahjakortin tiistaina klo. 12 mennessä saat toimituksen saman viikon perjantaiksi.
 

Pitääkö lahjakortti antaa kuljettajalle toimituksen yhteydessä?

Itellan kuljettaja ei ota vastaan lahjakorttia. Kortin numero kannattaa kuitenkin säilyttää, kunnes on vastaanottanut lahjan.
 

Miksi en ole saanut tilauksestani toimitusvahvistusta?

Jos et ole saanut lunastuksestasi toimitusvahvistusta syynä saattaa olla, että sähköpostiosoite on virheellinen tai palvelimesi estää sen saapumisen jolloin se on saattanut ohjautua roskapostiisi.

Olethan tarkastanut onko lunastuksesi viety loppuun asti? Ilman lunastuksen loppuun viemistä ei siitä voida lähettää toimitusvahvistusta.
 

Mistä saan lahjani, jos en ole kotona lahjaa toimitettaessa?

Jos toimitukselle on valittu Itella Express Day (Keltainen Kuljetus 14), eikä vastaanottaja ole paikalla kotiosoitteessa, kuljettaja jättää lähetyksestä saapumisilmoituksen luovutusyrityksen yhteydessä. Kerrostaloissa edellytyksenä on, että alaovi on auki ja jakaja pääsee rappuun jakamaan saapumisilmoituksen.

Lähetys on noudettavissa postitoimipaikasta toimituspäivänä iltapäivällä klo 16 jälkeen. Noudettaessa tarvitaan joko saapumisilmoitus tai paketin lähetystunnus sekä henkilötodistus. Huomioithan, että herkkutuotteet on vastaanotettava toimituspäivänä.


Missä lähetykseni on?

Voit seurata matkalla olevaa lähetystäsi lähetystunnisteella, jonka saat soittamalla asiakaspalveluun, numeroon (09) 7594 2810 (pvm/mpm).
 

Voinko noutaa Delicard-lahjani jostakin?

Herkku- ja tavaralahjojen toimitus tapahtuu ainoastaan postitse. Erillistä noutopistettä ei ole.
 

Millaisina herkkutuotteet toimitetaan vastaanottajille?

Liha- ja kalatuotteemme lähtevät meiltä pääosin pakasteina. Tuotteet pakataan kylmää eristävään materiaaliin kylmäelementin kera. Matkan aikana tuotteet alkavat sulaa, joten ne eivät tule perille jäisinä. Käsittele saamiasi tuotteita kuin tuoretuotteita ja säilytä niitä jääkaapissa (+2 - +6 C). Tarkemmat säilyvyysajat löytyvät nettisivuiltamme kunkin tuotteen kohdalta erikseen. Tuotteena toimitetaan ainoastaan ilmoitettu tuote, esim. ankanrinta 700 g. Lisukkeet ja muut tarvikkeet tulee hankkia itse.
 

Mistä löydän tietoa herkkutuotteen säilyvyydestä?

Tuotekohtaiset säilyvyysajat löydät täältä
 
Huomioithan, että pääosin liha- ja kalatuotteemme lähtevät meiltä pakasteina ja saapuvat perille jääkaappiviileinä. Sulanutta tuotetta ei saa jäädyttää uudelleen.
 

Onko tuotteissa esim. laktoosia ja gluteiinia?

Kotisivuillamme voit valita sinulla olevan kortin ja kuvaa klikkaamalla nähdä tarkemmat tuotetiedot.
 

Mitä Delicard-laatutakuu kattaa?

Delicardin laatutakuu kattaa niin herkut kuin muut lahjatuotteet sekä kuljetuksen. Takaamme herkkujen säilyvän viileinä kuljetuksen ajan. Edellytämme, että herkkuja on säilytetty pakkauksessa olevien ohjeiden mukaisesti ja huomautus herkkujen osalta tehdään kolmen päivän kuluessa viimeisestä ilmoitetusta käyttöpäivästä. Keittiötuotteiden takuuaika on kaksi vuotta toimituspäivästä. Tavaralahjojen osalta edellytämme valmistajan ohjeiden mukaista käsittelyä.

Huomautus keittiötuotteesta tulee tehdä kahden vuoden sisällä tuotteen toimituspäivästä. Mikäli tuote ei ole vastannut odotuksiasi, ilmoita siitä meille täyttämällä yhteydenottolomake sivuillamme. Otamme sinuun mahdollisimman pian yhteyttä.Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen info@delicard.fi tai soittaa numeroon (09) 7594 2810 (pvm/mpm).

 

Delicardin pakkausmateriaalit, kuinka ne voidaan kierrättää?

Delicardin pahvilaatikko voidaan laittaa kierrätyspahvien joukkoon. Täytteen polyuretaanivaahtoa voidaan käyttää täytteenä uudelleen. Vaahto ei sisällä ilmastolle haitallista CFC:tä, HCFC:tä eikä raskasmetalleja. Vaahto sopii kerättäväksi kaatopaikalle sekä hyötykäyttöön energiajätteen keräykseen, sillä se on tehokas ja turvallinen polttaa, ja sen lämpöarvo on korkea.

Kylmägeelipussi on uudellen pakastettava ja käytettävä kylmäelementti, joka toimii tavallisen kovamuovisen "kylmäkallen" tavoin. Kylmägeelipussi sisältää vettä ja geeliytymisainetta. Se on elintarvikkeille soveltuva, myrkytön pakkaus.


Edenred Finland Oy Elimäenkatu 15
00510 Helsinki

Ticket Lounas®/ Ticket Restaurant®, Edenred-kortti/Ticket Duo®, Ticket Virike®/Ticket Mind&Body® and Ticket Transport® cards are issued by PrePay Technologies Ltd, a member of Edenred Group, under license from Mastercard International Incorporated. The cards are valid only in Finland within the network of merchants accepting the cards. Card programmes are managed by Edenred Finland Oy. Mastercard is a registered trademark of Mastercard International Incorporated.

Käytämme sivustolla evästeitä palvellaksemme sinua paremmin. Jatkamalla sivustomme käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa.