Noutopalvelu helpottaa ravintoloitsijan elämää

Lounassetelien noutopalvelu hakee ja toimittaa lounarit puolestasi. Näin säästyy sekä aikaa, vaivaa että rahaa.

Hima ja Sali


Helsingin Kaapelitehtaalla sijaitsevassa Hima & Sali -ravintolassa käy kuhina. Nälkäiset ihmismassat valuvat murkinan ääreen ja reipas puheensorina täyttää tilan. On lounasaika ja ravintola on kiireisimmillään. Vuodesta 2002 lähtien Hima & Sali on tarjonnut luomuun keskittyvää lounasta asiakkailleen ja saavuttanut asemansa laadukkaan lounasravintolan maineessa.  
 
Kuluneen 16 vuoden aikana asiakkaiden mukana ovat kulkeneet myös lounassetelit – tutummalta nimeltään lounarit. Lounasetua hyödynnetään nykyään entistä enemmän ja vaikka uudet maksumuodot, kuten mobiilimaksaminen ja lounaskortit, ovat lisääntyneet, näkyvät paperiset setelit yhä ravintoloiden jokapäiväisessä arjessa.
 

Helpotusta arkeen

 
Hima & Salin kirjanpitäjä Anja Enqvistille postissa jonottaminen oli jokaviikkoinen osa arkea vuosien ajan. Ruuhkaisimpina aikoina kotimatka saattoi venähtää reilustikin, kun postireissu haukkasi ajasta odotettua suuremman loven – nopeaa tahtia kertyvät lounassetelit oli kuitenkin toimitettava postiin säännöllisesti.
 
Viime kesänä tilanne kuitenkin muuttui. Edenred tarjosi mahdollisuutta lounassetelien noutopalveluun. Verkosta tilattava noutopalvelu hakee ja toimittaa lounassetelit perille asiakkaan toivomana ajankohtana. Enqvistille aikaa säästävä palvelu oli iso helpotus.
 
“Iloitsen joka kerta, kun näen Matkahuollon lähetin saapuvan. Aluksi odotukset olivat varovaisia, mutta meistä on tullut hyviä tuttuja ja paketin voi huoletta jättää viikoittain tuttuihin käsiin”, Enqvist sanoo.
 

Auttaa säästämään myös kuluissa

 
Hima & Sali käy lounassetelit läpi päivittäin. Noutopalvelua he käyttävät kerran viikossa seteleiden noutamiseen. Vaivan ja ajan lisäksi se auttaa helpottamaan myös kuluissa, sillä pakkausmateriaalit seteleille toimitetaan palvelun puolesta veloituksetta. Lisäksi toimitetut tilitykset ovat 100% vakuutettuja, joten ne voi huoletta jättää lähetin käsiin.
 
“Voin luottaa, että kun paketti meiltä lähtee, homma toimii ja rahat tulevat tilille säännöllisesti”, Enqvist sanoo.
 
Myös Moko Marketin ravintolapäällikkö Susu Marja-Liisa Toukolehto on saanut helpotusta palvelusta.
 
“Olin itse jo ehdottamassa jonkinlaista pistettä, mihin lounarit voisi toimittaa, sillä jatkuva postissa ramppaaminen tuntui raskaalta. Kävi hyvä tuuri, sillä noutopalvelun pilottiversio oli juuri lanseerattu. Halusimme kokeilla sitä heti”, Toukolehto kertoo.
 
Toukolehto aikoo käyttää noutopalvelua myös jatkossa lounasseteleiden toimittamiseen. Myös muut maksutavat saavat Toukolehdolta kiitosta.
 
“Meitä helpottaa, kun mobiilimaksaminen ja kortit lisääntyvät. Noutopalvelu kuitenkin auttaa säästämään sekä aikaa että rahaa lounasseteleiden kohdalla”, Toukolehto sanoo.
 
Noutopalveluun voi tutustua Edenredin verkkosivuilla ja palvelun voi tilata käyttöönsä suoraan Kumppani-portaalista.
 

Sähköposti

Edenred Finland Oy Elimäenkatu 15
00510 Helsinki

Ticket Lounas®/ Ticket Restaurant®, Ticket Duo®, Ticket Mind&Body®/Ticket Virike® and Ticket Transport® cards are issued by PrePay Technologies Ltd, a member of Edenred Group, under license from MasterCard International Incorporated. The cards are valid only in Finland within the network of merchants accepting the cards. Card programmes are managed by Edenred Finland Oy. MasterCard is a registered trademark of MasterCard International Incorporated.

Käytämme sivustolla evästeitä palvellaksemme sinua paremmin. Jatkamalla sivustomme käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa.